ДОСВІД СТВОРЕННЯ ТА ВИКЛАДАННЯ ВИБІРКОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ «АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ МЕДИЧНОЇ ЕМБРІОЛОГІЇ» ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ДРУГОГО РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 222 «МЕДИЦИНА» В ТЕРНОПІЛЬСЬКОМУ НАЦІОНАЛЬНОМУ МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ ІМЕНІ І.Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО

Автор(и)

  • Зоя Небесна
  • Ірина Гетманюк
  • Олександра Андріїшин
  • Олег Грималюк

DOI:

https://doi.org/10.24061/1727-0847.22.3.2023.37

Ключові слова:

вибіркова дисципліна; медична ембріологія; здобувач вищої освіти

Анотація

У статті представлено досвід створення і впровадження в навчальний процес вибіркової дисципліни «Актуальні питання медичної ембріології», яка викладається на кафедрі гістoлoгії тa ембріoлoгії Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України.
Вибіркова дисципліна розроблена для здобувачів другого рівня вищої освіти, кваліфікації «Магістр медицини. Лікар», галузі знань 22 «Охорона здоров’я», спеціальності 222 «Медицина». Робоча програма та силабус цієї дисципліни розроблені відповідно до Стандарту вищої освіти і робочого навчального плану підготовки магістрів медицини другого року навчання. В структурі дисципліни передбачено 3 кредити (90 годин): 20 годин практичних занять та 70 годин самостійної роботи. Вид контролю – залік.
Викладання вибіркової дисципліни «Актуальні питання медичної ембріології» спрямоване на формування у здобувачів вищої освіти системних знань і розуміння концептуальних основ і принципів ембріогенезу людини, які можуть бути використані для діагностики, лікування та профілактики вад розвитку, що залишаються головною причиною дитячої смертності та каліцтва.

Посилання

Oleschuk OM, Lykhats'kyi PH, Fedoniuk LIa. Osvitn'o- profesiina prohrama «Likuval'na sprava» druhoho (mahisters'koho) rivnia vyschoi osvity za spetsial'nistiu 222 «Medytsyna», haluzi znan' 22 «Okhorona zdorov’ia», kvalifikatsiia «Mahistr medytsyny. Likar» TNMU im. I. Ya. Horbachevs'koho [Educational and professional program "Medical business" of the second (master's) level of higher education, specialty 222 "Medicine", field of knowledge 22 "Health care", qualification "Master of Medicine. Doctor" TNMU named after I. Ya. Gorbachevsky] [Internet]. Availavle from: https://drive.google.com/fi le/d/1PhBmNyTE3YwRcm8YZUQuorHhIdLCo2H_/view. [in Ukrainian].

Romaniv OP, Nad' BIa. Perynatal'nyi period yak osoblyvyi etap stanovlennia osoblyvostei psykhichnoho zdorov’ia osobystosti [The perinatal period as a special stage in the formation of mental health characteristics of an individual]. Ukraina. Zdorov’ia natsii. 2017; 3(44):212-5. [in Ukrainian].

Atamanchuk OV. Osoblyvosti vykladannia vybirkovykh dystsyplin kafedroiu histolohii, tsytolohii ta embriolohii IFNMU [Peculiarities of teaching elective subjects by the Department of Histology, Cytology and Embryology of IFNMU]. Aktual'ni problemy suchasnoi medytsyny: Visnyk Ukrains'koi medychnoi stomatolohichnoi akademii. 2022;22(1):146-50. doi: 10.31718/2077-1096.22.1.146. [in Ukrainian].

Silkina YuV, Chaikovs'kyi YuB, Shepit'ko VI. Problemy vykladannia embriolohii u medychnykh vyschykh navchal'nykh zakladakh [Problems of teaching embryology in medical higher education institutions]. Svit medytsyny ta biolohii. 2011;3:160-2. [in Ukrainian].

Stepanenko OIu, Hubenko IA, Novikova KA. Dosvid vykladannia histolohii, tsytolohii ta embriolohii u dystantsiinomu formati [Experience in teaching histology, cytology and embryology in a distance format]. In: Vseukrains'ka naukovo- praktychna konferentsiia z mizhnarodnoiu uchastiu. Aktual'ni problemy vyschoi medychnoi osvity i nauky; 2021 Apr 8; Kharkiv. Kharkiv; 2021. p. 180-1. [in Ukrainian].

Shuturma OIa, Kramar SB, Nebesna ZM, Hetmaniuk IB. Perevahy i nedoliky dystantsiinoho navchannia v tsilomu ta pry vyvchenni dystsypliny «Histolohiia, tsytolohiia ta embriolohiia» [Advantages and disadvantages of distance learning in general and when studying the discipline "Histology, cytology and embryology"]. Medychna osvita. 2020;4:16-19. doi 10.11603/me.2414-5998.2020.4.11508.

Langman’s Medical Embryology. Baltimore. Wilkins Co. 14th ed. 2019. 456 р.

Distance learning solutions. (2020) UNESCO. – URL: https://en.unesco.org/covid19/ educationresponse/solutions.

Aversi- Ferreira TA, Aversi- Ferreira RAGMF, Nascimento GNL, Nyamdavaa N, Araujo M. Teaching embryology using models construction in practical classes. Int. J. Morphol. 2012;30(1):188-195. doi: 10.4067/S0717-95022012000100034.

Khazaei M, Khazaei MR, Mohseni GhR, Ansarian A. The eff ect of student working group establishment on teaching general embryology course to medical students. Educ Res Med Sci. 2012;1(2):58-62.

Standart vyschoi osvity druhoho (mahisters'koho) rivnia, haluz' znan' 22 Okhorona zdorov’ia, spetsial'nist' 222 Medytsyna [Standard of higher education of the second (master's) level, field of knowledge 22 Health care, specialty 222 Medicine] [nternet]. Available from: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha- osvita/zatverdzeni%20standarty/2021/11/09/222-Medytsyna.mahistr.09.11.pdf. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-28

Номер

Розділ

Проблеми викладання