ОВОЛОДІННЯ СТУДЕНТАМИ ПЕРВИННОЇ ХІРУРГІЧНОЮ ТЕХНІКОЮ НА ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТТЯХ З ТОПОГРАФІЧНОЇ АНАТОМІЇ
DOI:
https://doi.org/10.24061/1727-0847.15.3.2016.85Ключові слова:
топографічна анатомія, практичні навички, практичні заняттяАнотація
З метою визначення шляхів оптимізації навчального процесу і освоєння практичних навичок з топографічної анатомії та оперативної хірургії у студентів проведено педагогічне дослідження з використанням критичного аналізу навчально-методичної літератури з даної проблеми, вивчення думки експертів (викладачів) і анкетування студентів на підставі сформованого переліку питань, статистичний аналіз отриманих даних. Встановлено, що 94% студентів вважають, що оволодіння елементами первинної хірургічної техніки є важливою і необхідною складовою навчального процесу з топографічної анатомії та оперативної хірургії, 78% студентів бажають брати активну участь у відпрацюванні хірургічних маніпуляцій і етапів оперативних втручань в умовах навчальної операційної, 34% студентів хотіли б працювати в студентському науковому гуртку, щоб мати можливість удосконалити свою первинну хірургічну техніку. Унаслідок дослідження визначено шляхи оптимізації та удосконалення форм і методів навчального процесу. Таким чином, відпрацювання в умовах операційної первинної хірургічної техніки є дієвим і перспективним методом передачі навчальної інформації шляхом практичних дій, коли студенти є активними генераторами ідей для пошуку нових методик. Максимально наближені до реальних умов практичні заняття і позааудиторна робота студентів підвищують їх мотивацію і зацікавленість до самостійного глибокого вивчення топографічної анатомії та оперативної хірургії.Посилання
Zhbra HI. Teoretychni osnovy formuvannia ta rozvytku poniat mizhpredmetnoho kharakteru [The theoretical basis of formation and development of concepts intersubject character]. In: Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Series 17. Theory and practice of education and training. Vol. 15. Kyiv: NPU imeni M. P. Drahomanova, 2010. 56-66 p. (in Ukrainian).
Kovalenko AB. Osoblyvosti zastosuvannia metodiv aktyvnoho navchannia u vuzi [The application features of active learning methods in the university]. In: Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Series 12. Psychological Science. Vol. 17. Kyiv: NPUimeni M. P. Drahomanova, 2007; Part 1: 310-315 p. (in Ukrainian).
Turkot TI. Pedahohika vyshchoyi shkoly [Pedagogy of high school]. Kyiv: Kondor; 2011. 628 (in Ukrainian).
Kovalchuk LYа. Rezul'taty realizatsiyi novitnikh metodyk orhanizatsiyi navchal'noho protsesu v Ternopil's'komu derzhavnomu medychnomu universyteti imeni I.Ya. Horbachevs'koho ta plany na maybutnye [Results of implementation of modern organization methods of educational process in Ternopil State Medical University by I. Ya. Horbachevsky and plans for the future]. Medical Education. 2012;2:11-17 (in Ukrainian).
Moskalenko VF, Volosovets OP, Yavorskyi OP. Vyshcha medychna osvita Ukrainy i Bolonskyi protses: navchalno-metodychni ta informatsiino-dovidkovi materialy [Higher Medical Education and the Bologna Process Ukraine: methodological and reference materials]. Kiev: MOZ Ukrainy; 2004. 98-112 p. (in Ukrainian).
Akhtemiichuk YuT, Pishak VP, Slobodian OM, Tsyhykalo OV. Praktychni navychky z operatyvnoi khirurhii [Practical skills of of operative surgery]. Chernivtsi: Misto; 2005. 152 p. (in Ukrainian).
Umbetov TZh. Interaktivnye metody obucheniya na kafedrakh universiteta [Interactive methods of teaching at the departments of the university]. Medical journal of West Kazakhstan. 2011;29(1):12-14 (in Russian).
Yeroshina NA. Samostoyatelnaya uchebnaya deyatelnost studentov pedvuza [Independent educational activity of students of a teacher training university]. Pedagogical education and science. 2005;5:59-63 (in Russian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Клінічна анатомія та оперативна хірургія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
ВІДКРИТИЙ ДОСТУП
а) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
б) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
в) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).