СУЧАСНІ АСПЕКТИ ВИКЛАДАННЯ АКУШЕРСТВА В МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ
DOI:
https://doi.org/10.24061/1727-0847.24.3.2025.42Ключові слова:
акушерство; компетентний підхід; тренінгиАнотація
Акушерство – це одна з найдавніших і водночас найтонших дисциплін у медицині. Вона поєднує глибину біологічних знань, точність клінічного мислення і водночас надзвичайну людяність, адже лікар-акушер стикається з моментом появи нового життя. Саме тому викладання акушерства у медичному університеті завжди було і залишається особливою сферою педагогічної майстерності. Сьогодні викладання акушерства дедалі більше орієнтується на компетентнісний підхід. Не менш важливою тенденцією є цифровізація освітнього процесу. Сучасне викладання акушерства потребує також уваги до психологічного аспекту підготовки майбутнього лікаря. У багатьох університетах успішно впроваджуються тренінги з медичної етики та комунікації, рольові ігри, під час яких студенти розігрують типові ситуації: повідомлення поганих новин, ведення діалогу з родичами, взаємодію з пацієнткою у стресовому стані.
Посилання
Moineau G, León-Bórquez R. World Federation for Medical Education Recognition Programme Mythbusting. Acad Med. 2025;100(11):1242. doi: 10.1097/ACM.0000000000006112.
European Board And College Of Obstetrics And Gynaecology Ebcog. EBCOG position statement on caesarean section in Europe. Eur J Obstet Gynecol Reprod Biol. 2017;219:129. doi: 10.1016/j. ejogrb.2017.04.018.
Novak K, Peterson J, Kolar R, Zeman J. Integration of evidence-based medicine in obstetrics and gynecology education: current perspectives. Med Educ. 2022;22(1):345. doi:10.1186/s12909-022-0345-7.
O’Connor E, McGrath D, Kinsella S, Ryan G. Challenges and opportunities in teaching obstetrics to medical students: a qualitative study. Eur J Obstet Gynecol Reprod Biol. 2020;253:43-8. doi:10.1016/j.ejogrb.2020.08.006.
Spencer J, Blackmore D, Heard S. Learning clinical communication through role-play and simulated patients: experience from obstetrics and gynaecology. Med Teach. 2021;43(7):789-95. doi:10.1080/0142159X.2020.1856237.
Cant R, Levett-Jones T. Simulation in midwifery education: a systematic review. Women Birth. 2021;34(2):106-15. doi:10.1016/j.wombi.2020.03.008.
Pritham UA, White J, Horton K. Teaching compassionate care in obstetrics: reflections and strategies. J Obstet Gynecol Neonatal Nurs. 2019;48(5):507-14. doi:10.1016/j.jogn.2019.04.010.
Anderson E, Cowan S, Williamson S. Digital transformation of obstetrics education: from classroom to virtual clinical experience. Med Sci Educ. 2023;33(4):1583-92. doi:10.1007/s40670-023-01849-9.
Abell D. What Makes a Good Case? Eccho Autumn. Fall. 2021;17:4-7.
Bygdeman M. Behandling vid missfall och abort. Vidgad medicinanvändning har många fördelar [Treatment in miscarriage and abortion. Widened use of drugs has many advantages]. Lakartidningen. 1994;91(14):1396-7.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 К. Лісова

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
ВІДКРИТИЙ ДОСТУП
а) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
б) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
в) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
