СУЧАСНІ АСПЕКТИ ВИКЛАДАННЯ АКУШЕРСТВА В МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ

Автор(и)

  • К. Лісова

DOI:

https://doi.org/10.24061/1727-0847.24.3.2025.42

Ключові слова:

акушерство; компетентний підхід; тренінги

Анотація

Акушерство – це одна з найдавніших і водночас найтонших дисциплін у медицині. Вона поєднує глибину біологічних знань, точність клінічного мислення і водночас надзвичайну людяність, адже лікар-акушер стикається з моментом появи нового життя. Саме тому викладання акушерства у медичному університеті завжди було і залишається особливою сферою педагогічної майстерності. Сьогодні викладання акушерства дедалі більше орієнтується на компетентнісний підхід. Не менш важливою тенденцією є цифровізація освітнього процесу. Сучасне викладання акушерства потребує також уваги до психологічного аспекту підготовки майбутнього лікаря. У багатьох університетах успішно впроваджуються тренінги з медичної етики та комунікації, рольові ігри, під час яких студенти розігрують типові ситуації: повідомлення поганих новин, ведення діалогу з родичами, взаємодію з пацієнткою у стресовому стані.

Посилання

Moineau G, León-Bórquez R. World Federation for Medical Education Recognition Programme Mythbusting. Acad Med. 2025;100(11):1242. doi: 10.1097/ACM.0000000000006112.

European Board And College Of Obstetrics And Gynaecology Ebcog. EBCOG position statement on caesarean section in Europe. Eur J Obstet Gynecol Reprod Biol. 2017;219:129. doi: 10.1016/j. ejogrb.2017.04.018.

Novak K, Peterson J, Kolar R, Zeman J. Integration of evidence-based medicine in obstetrics and gynecology education: current perspectives. Med Educ. 2022;22(1):345. doi:10.1186/s12909-022-0345-7.

O’Connor E, McGrath D, Kinsella S, Ryan G. Challenges and opportunities in teaching obstetrics to medical students: a qualitative study. Eur J Obstet Gynecol Reprod Biol. 2020;253:43-8. doi:10.1016/j.ejogrb.2020.08.006.

Spencer J, Blackmore D, Heard S. Learning clinical communication through role-play and simulated patients: experience from obstetrics and gynaecology. Med Teach. 2021;43(7):789-95. doi:10.1080/0142159X.2020.1856237.

Cant R, Levett-Jones T. Simulation in midwifery education: a systematic review. Women Birth. 2021;34(2):106-15. doi:10.1016/j.wombi.2020.03.008.

Pritham UA, White J, Horton K. Teaching compassionate care in obstetrics: reflections and strategies. J Obstet Gynecol Neonatal Nurs. 2019;48(5):507-14. doi:10.1016/j.jogn.2019.04.010.

Anderson E, Cowan S, Williamson S. Digital transformation of obstetrics education: from classroom to virtual clinical experience. Med Sci Educ. 2023;33(4):1583-92. doi:10.1007/s40670-023-01849-9.

Abell D. What Makes a Good Case? Eccho Autumn. Fall. 2021;17:4-7.

Bygdeman M. Behandling vid missfall och abort. Vidgad medicinanvändning har många fördelar [Treatment in miscarriage and abortion. Widened use of drugs has many advantages]. Lakartidningen. 1994;91(14):1396-7.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-25

Номер

Розділ

Проблеми викладання