ПОЄДНАННЯ РІЗНИХ НАВЧАЛЬНИХ ФОРМ ПРОВЕДЕННЯ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ «СУЧАСНІ АСПЕКТИ КЛІНІЧНОЇ АНАТОМІЇ ПЕРЕДНЬО-БОКОВОЇ СТІНКИ ЖИВОТА» ПРИ ВИКЛАДАННІ ВИБІРКОВОГО КОМПОНЕНТУ «СУЧАСНІ АСПЕКТИ КЛІНІЧНОЇ АНАТОМІЇ» ДЛЯ АСПІРАНТІВ (ПОШУКАЧІВ) ДРУГОГО РОКУ НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24061/1727-0847.24.2.2025.32Ключові слова:
післядипломна освіта; аспірант (пошукач); вибірковий компонентАнотація
Резюме. У статті проведено аналіз використання та поєднання різних навчальних форм проведення практичного заняття при викладанні вибіркового компонента «Сучасні аспекти клінічної анатомії» для аспірантів (пошукачів) другого року навчання спеціалізації «Хірургія» на прикладі практичного заняття «Сучасні аспекти клінічної анатомії передньо-бокової стінки живота». Попри виклики, з якими стикнулася Україна за останні роки, освітній процес у закладах вищої медичної освіти продовжується як на етапі додипломної, так і на етапі післядипломної освіти. Запровадження вибіркових компонентів в освітній процес післядипломної освіти в закладах вищої медичної освіти передбачає формування в аспірантів необхідних загальних та фахових компетентностей, які є основою у становленні майбутнього висококваліфікованого спеціаліста та науковця. Досягти цього можна не тільки за наявністю необхідного сучасного навчально-методичного забезпечення, що є необхідним для успішного викладання даного вибіркового компонента, але і його поєднанням з іншими навчальними формами проведення практичного заняття. Нами, на практичних заняттях з аспірантами (пошукачами), крім муляжів та таблиць, було використано трупний матеріал, що розвиває просторове уявлення про орган чи систему органів; електронний анатомічний стіл, який дає можливість використовувати тривимірне зображення анатомічних атласів, в 3-D режимі, в реконструйованій площині і площині поперечного перерізу. Крім того, на практичне заняття були запрошені добровольці, які готові демонструвати топографо-анатомічні ділянки свого тіла. Поєднання різних навчальних форм при викладанні вибіркового компонента забезпечує необхідний розвиток в аспірантів (пошукачів) загальних та фахових компетентностей, що є основою набуття ними відповідної спеціалізації та фаху.
Посилання
Zakon Ukrayiny pro vyshchu osvitu vid 01.07.2014 № 1556-VII (Redaktsiya stanom na 24.03.2024 [Law of Ukraine on Higher Education dated 01.07.2014 No. 1556-VII (Revised as of 24.03.2024)]. Available from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-
#Text. (in Ukrainian).
Hnatiuk MS, Kobzar OB, Pivtorak VI, Slabyi OB. Modernizatsiia vykladannia klinichnoi anatomii u medychnykh zakladakh vyschoi osvity Ukrainy [Modernization of teaching clinical anatomy in medical institutions of higher education in Ukraine]. Medychna osvita. 2024;4:59-65. doi: 10.11603/m.2414-5998.2024.4.15138. (in Ukrainian).
Hrynʹ VH, Fedorchenko IL, Lytovka VV. Pryntsyp vykorystannia mobil'noho mul'tymediinoho kompleksu «Oniko» na kafedri anatomii liudyny Poltavs'koho derzhavnoho universytetu [The principle of using the mobile multimedia complex "Oniko" at the Department of Human Anatomy of Poltava State University]. Aktual'ni problemy suchasnoi medytsyny: Visnyk Ukrains'koi medychnoi stomatolohichnoi akademii. 2023;23(1):109-17. doi: 10.31718/2077-1096.23.1.109. (in Ukrainian).
Tugtag Demir B, Altintas HM, Bilecenoglu B. Investigation of medical faculty students' views on cadaver and cadaver teaching in anatomy. Morphologie. 2023;107(356):47-54. doi: 10.1016/j.morpho.2022.03.004.
Bilash SM, Pronina OM. Osoblyvosti vykladannia klinichnoi anatomii ta operatyvnoi khirurhii v suchasnykh umovakh [Features of teaching clinical anatomy and operative surgery in modern conditions]. Clinical anatomy and operative surgery. 2020;19(4):51-5. doi: 10.24061/1727-0847.19.4.2020.52. (in Ukrainian).
Huang LJ, Huang HC, Chuang CL, Chang SL, Tsai HC, Lu DY, et al. Roleplay of real patients improves the clinical performance of medical students. J Chin Med Assoc. 2021;84(2):183-90. doi: 10.1097/JCMA.0000000000000431.
Yamauchi K, Hagiwara Y, Iwakura N, Kubo S, Sato A, Ohtsuru T, et al. Using peer role-playing to improve students' clinical skills for musculoskeletal physical examinations. BMC Med Educ. 2021;21(1):322. doi: 10.1186/s12909-021-02742-4.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
ВІДКРИТИЙ ДОСТУП
а) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
б) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
в) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).