РОБОТА СТУДЕНТСЬКОГО НАУКОВОГО ГУРТКА НА КАФЕДРІ ГІСТОЛОГІЇ, ЦИТОЛОГІЇ ТА ЕМБРІОЛОГІЇ ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМ. І.Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО МОЗ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • О. Шутурма
  • З. Небесна
  • І. Гетманюк
  • В. Кульбіцька
  • Н. Огінська

DOI:

https://doi.org/10.24061/1727-0847.23.4.2024.75

Ключові слова:

науковий гурток; гістологія та ембріологія; експеримент; мікропрепарати; науково-дослідна робота

Анотація

Науково-дослідницька діяльність студентів є важливим засобом організації їхньої навчальної роботи для глибокого вивчення різних аспектів гістології, цитології та ембріології. Важливим етапом у формуванні майбутнього спеціаліста є самостійна робота студента під час якої викладачі виявляють найбільш ініціативних і зацікавлених студентів, які продовжують свої дослідження в рамках діяльності студентського наукового гуртка кафедри. Студентський науковий гурток, який створений на кафедрі гістології та ембріології Тернопільського національного медичного університету імені І.Я. Горбачевського МОЗ України сприяє підвищенню наукової підготовки здобувачів вищої освіти, їх організованості, формуванню наукової самостійності, відповідального ставлення до навчання, розвитку комунікаційних навичок між однолітками та командного духу. Основною метою діяльності наукового гуртка є підготовка всебічно розвинених та висококваліфікованих лікарів.

Учасники гуртка активно беруть участь у моделюванні експериментів, виготовленні гістологічних мікропрепаратів, проводять морфометричні дослідження, за допомогою світлооптичного мікроскопа аналізують морфологічну будову, а також представляють результати своєї роботи у наукових тезах та статтях. За час існування студентського наукового гуртка на кафедрі гістології та ембріології його учасники щороку здобувають призові місця на внутрішньоуніверситетських, міжуніверситетських і міжнародних наукових конференціях та конгресах.

Посилання

Lisets'ka IS. Rol' students'koho naukovoho hurtka u pidhotovtsi maibutnikh vysokokvalifikovanykh spetsialistiv [The role of the student scientific circle in the preparation of future highly qualified specialists]. Suchasna pediatriia. 2020;2(106):104-7. doi 10.15574/SP.2020.106.104. (in Ukrainian).

Boiars'kyi D. Aktyvizatsiia diial'nosti naukovykh hurtkiv u Novii ukrains'kii shkoli [Activation of scientific circles in the new Ukrainian school]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti. 2023;31:22-9. doi: 10.33989/2075-146x.2023.31.283212. (in Ukrainian).

Nikitchenko LO. Naukovyi hurtok yak zasib formuvannia doslidnyts'kykh umin' maibutnikh vchyteliv biolohii [Scientific club as a means of forming research skills of future biology teachers]. Osvita. Innovatyka. Praktyka. 2024;2(12):53-9. doi: 10.31110/2616-650X-vol12i2-008. (in Ukrainian).

Petrova IL, Syvka OV. Rozvytok innovatsiinoi diial'nosti v orhanizatsiiakh osvitn'oi sfery [Development of innovative activity in the institutions of educational sphere]. Vcheni zapysky Universytetu «KROK». 2019;3(51):119-26. doi: 10.31732/2663-2209-2018-51-119-126. (in Ukrainian).

Zubchenko LV. Pedahohichna tvorchist' studentiv cherez orhanizatsiiu naukovo-doslidnoi roboty [Pedahohichna tvorchist' studentiv cherez orhanizatsiiu naukovo-doslidnoi roboty]. Visnyk LNU imeni Tarasa Shevchenka. 2017;3(308):29-36. (in Ukrainian).

Myronenko OV, Sanina NA, Turliun TS, Nikolenko LM. Students'kyi naukovyi hurtok yak mozhlyvist' rozkryttia potentsialu studentiv [Student scientific society as an opportunity for discovery students’ potential]. Medychna Osvita. 2023;(1):71-5. doi:10.11603/m.2414-5998.2023.1.13546. (in Ukrainian).

Povidaichyk OS, Herych MS, Povidaichyk MM. Zaluchennia studentiv do naukovo-doslidnyts'koi diial'nosti z pershykh kursiv yak pedahohichna umova formuvannia konkurentozdatnykh fakhivtsiv [Involvement of students to scientific research activity from the first courses as a pedagogical condition of the formation of competitive specialists]. Innovatsiina pedahohika. 2020;20(2):97-100. doi: 10.24144/2524-0609.2022.50.219-222. (in Ukrainian).

Raznatovs'ka OM, Murzina OI, Potots'ka HM, Aleksieieva HM. Aktual'nist' vprovadzhennia v osvitnii protses studentiv-medykiv interaktyvnykh metodiv navchannia [Relevancy of interactive methods of teaching implementation in the educational process of medical students]. Medychna Osvita. 2018;4:85-8. doi: 10.11603/me.2414-5998.2018.3.8726. (in Ukrainian).

Tyschenko VI, Bondareva OO. S'ohodennist', problemy ta perspektyvy roboty students'koho naukovoho hurtka [Present, problems and prospects of the work of the student scientific circle]. Science, research, development pedagogy. 2021;3:108-11. (in Ukrainian).

Shepit'ko VI, Boruta NV, Stetsuk YeV, Yakushko OS, Danyliv OD. Dosvid roboty students'koi naukovoi hrupy na kafedri histolohii, tsytolohii ta embriolohii [Experience of the student research group at the Department of Histology, Cytology and Embryology]. In: Materialy VIII Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi internet- konferentsii. Suchasni tendentsii ta kontseptual'ni shliakhy rozvytku osvity i pedahohiky. 2022 Jan 26; Kyiv. Kyiv: Open Science Laboratory; 2022. p. 45-50. (in Ukrainian).

Shepit'ko VI, Boruta NV, Stetsuk YeV, Skotarenko TA, Hryhorenko AS. Diial'nist' students'koho naukovoho tovarystva ye pershym krokom pidhotovky vysokokvalifikovanykh spetsialistiv [The activities of the student scientific society are the first step in training highly qualified specialists]. In: Materialy naukovo-praktychnoi internet-konferentsii. Priority directions of science and technology development. 2020 Oct 25-27; Kyiv. Kyiv, 2020. p. 1017. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-03

Номер

Розділ

Проблеми викладання