ЗАСТОСУВАННЯ СИМУЛЯЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА КЕЙС-МЕТОДУ ПРИ ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ СТОМАТОЛОГІВ

Автор(и)

  • Андрій Бамбуляк
  • Наталя Кузняк
  • Леся Лопушняк
  • Роман Дмитренко

DOI:

https://doi.org/10.24061/1727-0847.22.3.2023.35

Ключові слова:

педагогічні технології; симуляційне навчання; метод кейсів; викладач; студент; стоматологія

Анотація

Для подальшого ефективного розвитку вищої стоматологічної освіти потрібно впроваджувати інноваційні методи навчання й викладання, засновані на сучасних педагогічних технологіях. На сучасному етапі розвитку сфери охорони здоров’я все більше уваги приділяється безпеці пацієнтів, етичним питанням, збільшенню відповідальності медичних працівників, високому рівню професійної кваліфікації та швидкій еволюції процедур та методів. Вищезазначене вимагає адаптування навчальних програм та використання усіх наявних освітніх інструментів й технологій при професійній підготовці майбутніх стоматологів. Метою дослідження було провести теоретичний аналіз наукових
психолого- педагогічних, методичних та медичних публікацій, навчально- методичної роботи кафедри щодо застосування педагогічних технологій в процесі професійної підготовки майбутніх стоматологів.
Матеріал і методи дослідження. Аналіз психолого- педагогічної, методичної літератури, матеріалів науково- практичних конференцій, навчально- методичної роботи кафедри. Для досягнення мети, уточнення сутності та особливостей використання сучасних педагогічних технологій в освітньому процесі застосовано теоретичні методи: аналіз, синтез, узагальнення, порівняння, систематизація, педагогічне моделювання, теоретичне прогнозування. Висновки. Застосування технологій симуляційного навчання та кейс-методу при підготовці майбутніх стоматологів сприяє формуванню умінь та практичних навичок, професійної компетентності, розвитку особистості, здатності володіти оптимальною поведінкою та відрізнятися ефективністю дій в різних клінічних ситуаціях. Симуляційне навчання дозволяє багаторазово та точно відтворювати важливі сценарії та алгоритми дій і надає можливість адаптувати навчальну ситуацію для кожного студента. Використання сучасних педагогічних технологій під час вивчення навчальної дисципліни «Хірургічна стоматологія» забезпечує контролюючу, оскільки виявляє знання
та навички студентів, навчальну, тому що вимагає досягнення ними певного рівня навчання та виховну функції, оскільки відбувається формування особистісних якостей здобувачів освіти. Ефективно організовуючи самостійну й аудиторну діяльність студента, викладач сприяє розвитку клінічного мислення, що неодмінно стає основою формування кваліфікованих та успішних лікарів.

Посилання

Lazurenko OO. Tendentsii modernizatsii profesiino- psykholohichnoi pidhotovky likariv: kompetentnisnyi pidkhid [Trends in the modernization of the professional and psychological training of doctors: a competency-based approach]. Psykholohichnyi chasopys. 2018;1(11):87-100. [in Ukrainian].

Bakhtiiarova KhSh, ed. Innovatsiini tekhnolohii navchannia: Navch. posibn. dlia studentiv vyschykh tekhnichnykh navchal'nykh zakladiv [Innovative learning technologies: Education. manual for students of higher technical educational institutions]. Kyiv: NTU; 2017. 172 p. [in Ukrainian].

Demkovych AYe. Innovative pedagogical technologies in the system of doctor training at the department of prosthetic dentistry. In: Mater. Vseukrains'koi nauk.-prakt. konf. z mizhnar. uchastiu. Aktual'ni problemy vyschoi medychnoi osvity i nauky; 2021 Mar 8; Kharkiv. Kharkiv: 2021. p. 60-1.

Deiaki pytannia bezperervnoho profesiinoho rozvytku likariv [Some issues of continuous professional development of doctors]: Nakaz MOZ Ukrainy vid 22.02.2019 № 446. [in Ukrainian].

Launer J. Clinical case discussion: using a reflecting team. Postgraduate Medical Journal. 2016;92(1086):245-6.

Roberts MB, Lee J, Murphy MC, Kim AY, Coglianese EE, Hilburn C. Case 37-2022: A 55-Year- Old Man with Fatigue, Weight Loss, and Pulmonary Nodules. N Engl J Med. 2022;387(23):2172-83. doi: 10.1056/NEJMcpc2211357.

Dubey S, Dubey AK. Promotion of higher order of cognition in undergraduate medical students using casebased approach. J Educ Health Promot. 2017;6:75. doi: 10.4103/jehp.jehp_39_17.

Zhuravl'ova LV, Lopina NA. Praktychno- oriientovanyi keis-metod navchannia v systemi bezperervnoi medychnoi osvity na osnovi informatsiino- osvitnikh vebtekhnolohii yak sposib symuliatsiinoho navchannia: navch.-metod. posibnyk dlia vykladachiv med. osvitnikh zakladiv [Practically oriented case study method in the system of continuous medical education based on information and educational web technologies as a method of simulation training: teaching method. manual for medical teachers. educational institutions]. Kharkiv: KhNMU; 2019. 76 p. [in Ukrainian].

Pavlyshyn HA, Bihuniak TV, Savaryn TV. Keis-metod navchannia u medychnii osviti [Case-method of learning in medical education]. Medychna osvita. 2015;3:67-9. [in Ukrainian].

Chitongo S, Suthers F. Use of technology in simulation training in midwifery. British Journal of Midwifery. 2019;27(2):85-9. doi: 10.12968/bjom.2019.27.2.85

Korda MM, Shul'hai AH, Hudyma AA, Zaporozhan SI. Rozvytok praktychno- oriientovanoho ta symuliatsiinoho navchannia v Ternopil's'komu derzhavnomu medychnomu universyteti imeni I. Ya. Horbachevs'koho [Development of practically-oriented and simutraining at the Ternopil State Medical University named after I. Ya. Gorbachevskii]. Medychna osvita. 2016;2:54-7. [in Ukrainian].

Avramenko MO, Furyk OO, Pavlenko AS. Dosvid vprovadzhennia problemno- oriientovanoho navchannia z vykorystanniam virtual'nykh patsiientiv u ramkakh realizatsii proektu «TAME: navchannia na medychnykh pomylkakh» [The experience of implementing problem-oriented training using virtual patients as part of the implementation of the project "TAME: training on medical errors"]. In: Kolesnyk YuM, ed. Materialy Vseukr. nauk.-metod. videokonf. z mizhnar. uchastiu. Aktual'ni pytannia dystantsiinoi osvity ta telemedytsyny; 2018 Apr 25-26; Zaporizhzhia. Zaporizhzhia: ZDMU; 2018, p. 81-3. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-28

Номер

Розділ

Проблеми викладання