ЕТАПИ ПЛАНУВАННЯ ЗАСВОЄННЯ ЛЕКЦІЙНОГО МАТЕРІАЛУ ЛІКАРЯМИ-ІНТЕРНАМИ
DOI:
https://doi.org/10.24061/1727-0847.21.4.2022.48Ключові слова:
лекції; лікарі- інтерни; етапи викладуАнотація
Лекція є одним із основних складників дидактичного циклу навчання в закладах вищої освіти. При цьому більшість опитаних студентів освітньо- кваліфікаційного рівня «Магістр» вважають, що отримують під час слухання лекцій до 60% навчального матеріалу.
Мета роботи. Оптимізувати викладання лекційного матеріалу шляхом формування професійно-орієнтованого базису для наступного послідовного засвоєння студентами навчального матеріалу.
Основна частина. Під час підготовки лекції для лікарів- інтернів лектор повинен дотримуватися наступних етапів: аналіз і відбір основного ключового матеріалу, який складає логічну основу теми; вибір головних проблем і трансформація їх в проблемні ситуації; обгрунтування логіки і методики вирішення кожної проблемної ситуації; поєднання лекційного змісту в цілісну систему знань і методичне його забезпечення, з метою прогнозування успішності застосування методичних прийомів активізації уваги і мислення лікарів- інтернів.
Висновки. Лекційні заняття сприяють творчому спілкуванню лектора з аудиторією в контексті співтворчості, емоційної взаємодії і є дієвим способом для отримання фахових знань шляхом індивідуалізованої форми читання лекції, залежно від тематики, підготовленості аудиторії, наявності технічних засобів, що сприяє активізації просторової змістовної діяльності лікарів- інтернів.
Посилання
Fitsula MM. Pedahohika vyschoi shkoly [Pedagogy of high school]. 2th ed. Kyiv: Akademvydav; 2014. 456 p. (in Ukrainian).
Aleksiuk AA. Pedahohika vyschoi osvity Ukrainy, istoriia. Teoriia [Pedagogy of higher education of Ukraine, history. Theor]. Kyiv: Lybid'; 1998. 560 p. (in Ukrainian).
Sliepkan' ZI. Naukovi zasady pedahohichnoho protsesu u vyschii shkoli. Navchal'nyi posibnyk. [Scientific foundations of the pedagogical process in higher education. Tutorial]. Kyiv: Vyscha shkola; 2005. 239 p. (in Ukrainian).
Varii MI, Ortyns'kyi VL. Osnovy psykholohii i pedahohiky. Navchal'nyi posibnyk [Basics of psychology and pedagogy. Tutorial]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury; 2009. 376 p. (in Ukrainian).
Kuz'mins'kyi AI, Omelianenko VL. Pedahohika. Pidruchnyk [Pedagogy. Textbook]. Kyiv: Znannia- Pres; 2003. 418 p. (in Ukrainian).
Kurliand 3N, ed. Pedahohika vyschoi shkoly [Higher school pedagogy]. 2th ed. Kyyiv: Znannia; 2005. 399 p. (in Ukrainian).
Kuz'mins'kyi AI. Pedahohika vyschoi shkoly [Higher school pedagogy]. Kyyiv: Znannia; 2005. 486 p. (in Ukrainian).
Pal'chevs'kyi SS. Pedahohika [Pedagogy]. Kyiv: Karavela; 2007. 576 p. (in Ukrainian).
Yavors'ka HX. Pedahohika dlia pratsivnykiv [Pedagogy for employees]. Kyyiv: Znannia; 2004. 335 p. (in Ukrainian).
Kuz'mins'kyi AI, Omelianenko VL. Pedahohika: Khrestomatiia [Pedagogy: Textbook]. Kyiv: Znannia- Pres; 2003. 700 p. (in Ukrainian).
Fitsula MM. Pedahohika vyschoi shkoly [Pedagogy of high school]. Kyiv: Akademvydav; 2006. 352 p. (in Ukrainian).
Yahupov VV. Pedahohika. Navchal'nyi posibnyk [Pedagogy. Tutorial]. Kyiv: Lybid'; 2002. 560 p. (in Ukrainian).
Pol'ovyi VP, Sydorchuk RI, Knut RP, Palianytsia AS. Vysvitlennia navchal'noho materialu likariaminternam shliakhom provedennia lektsii [Presentation of educational material for medical interns by means of lectures]. In: Mysula IR, ed. Dosiahnennia i perspektyvy vprovadzhennia kredytno- modul'noi systemy orhanizatsii navchal'noho protsesu u vyschykh medychnykh (farmatsevtychnomu) navchal'nykh zakladakh Ukrainy. Mat. Vseukr. navch.-nauk. konf. z mizhnarodnoiu uchastiu; 2014 May 15-16; Ternopil. Ternopil: TDMU, «Ukrmedknyha»; 2014, p. 522-6. (in Ukrainian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
ВІДКРИТИЙ ДОСТУП
а) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
б) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
в) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).