ОСОБЛИВОСТІ ЗАСВОЄННЯ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК СТУДЕНТАМИ МЕДИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ ПРИ ВИВЧЕННІ КЛІНІЧНОЇ АНАТОМІЇ ТА ОПЕРАТИВНОЇ ХІРУРГІЇ

Автор(и)

  • М. Гнатюк
  • С. Коноваленко
  • М. Кріцак
  • O. Ясіновський

DOI:

https://doi.org/10.24061/1727-0847.20.1.2021.08

Ключові слова:

студенти; практичні навички; оперативна хірургія; тварини

Анотація

У статті наведено основні відомості про особливості засвоєння практичних навичок студентами медичного факультету при вивченні клінічної анатомії та оперативної хірургії.  
Проведено педагогічний експеримент в якому взяли участь 65 студентів, що були розподілені на дві групи, які вивчали клінічну анатомію та оперативну хірургію. Перша група після ознайомлення з теорією оперативної хірургії приступала до виконання навчально- оперативних втручань на тваринах. Друга група після вивчення теорії тренувалася у тренажерному залі та приступала до навчальних операцій на тваринах. Встановлено, що студентами першої групи при виконанні операцій та маніпуляцій на тваринах допущено 27,5% помилок, а другою групою – 11,25%.
Отримані результати проведеного дослідження свідчать, що найбільш адекватно та повноцінно освоюють практичні навички з оперативної хірургії студенти, які навчаються поетапно з освоєнням необхідного мінімуму теоретичних знань, iз відпрацюванням практичних навичок у тренажерному залі, з проведенням оперативних втручань на експериментальних тваринах та детальним аналізом допущених помилок під час операцій, ускладнень, наслідків у різні строки післяопераційного періоду та хірургічних коригуючих впливів для їх усунення.

Посилання

Hnatiuk MS, Slabyi OB, Tatarchuk LV. Orhanizatsiino- metodychni osoblyvosti provedennia praktychnykh zaniat' z operatyvnoi khirurhii ta topohrafichnoi anatomii [Organizational and methodological features of practical classes in operative surgery and topographic anatomy]. In: Materialy Х yuvileinoi Vseukr. nauk.-prakt. konf. z mizhnarodnoiu uchastiu. Kredytno- modul'na systema orhanizatsii navchal'noho protsesu u vyschykh medychnykh (farmatsevtychnomu) navchal'nykh zakladakh Ukrainy na novomu etapi. Ternopil; 2013. p. 255-6. (in Ukrainian).

Bystrova YuB. Innovatsiini metody navchannia u vyschii shkoli Ukrainy [Innovative teaching methods in higher education in Ukraine]. In: Atamanova YuIe, Klimova HP, ed. Kontseptual'ni zasady stanovlennia innovatsiinoho suspil'stva v Ukraini. Kharkiv; 2015. 6.3. p. 426-38. (in Ukrainian).

Hnatiuk MS, Slabyi OB, Tatarchuk LV, Kritsak MIu. Alhorytm vykonannia praktychnykh navychok iz klinichnoi anatomii ta operatyvnoi khirurhii [Algorithm for performing practical skills in night anatomy and operative surgery]. Ternopil: TNMU; 2020. 92 p. (in Ukrainian).

Bilash SM, Pronina OM. Osoblyvosti vykladannia klinichnoi anatomii ta operatyvnoi khirurhii v suchasnykh umovakh [Features of teaching clinical anatomy and operative surgery in modern conditions]. Klinichna anatomiia ta operatyvna khirurhiia. 2020;19(4):51-5. (in Ukrainian).

Koval'chuk LIa. Rezul'taty realizatsii novitnikh metodyk orhanizatsii navchal'noho protsesu v Ternopil's'komu derzhavnomu medychnomu universyteti imeni I. Ia. Horbachevs'koho ta plany na maibutnie [The results of the implementation of the latest methods of organizing the educational process in Ternopil State Medical University named after I. Gorbachevsky and plans for the future]. Medychna osvita. 2012;2:11-7. (in Ukrainian).

Hordiichuk SV. Zabezpechennia yakosti osvitn'oi diial'nosti za uchastiu studentiv u vyschomu medychnomu navchal'nomu zakladi [Ensuring the quality of educational activities with the participation of students in higher medical education]. Visnyk Zhytomyrs'koho derzhavnoho universytetu imeni Ivana Franka. 2016;3(85):37-43. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-03-22

Номер

Розділ

Проблеми викладання